Stratégiai menedzsment
A rugalmatlan és cél nélküli vállalatok nehezen boldogulnak a változó üzleti környezetben, legtöbbször csak sodródnak és ad hoc döntéseket hoznak. A stratégiai menedzsment célja, hogy a cégeknek segítse megtalálni annak módját, hogyan tudjanak hatékonyabban működni és hosszútávon versenyképesebbek lenni…


A hosszútávú célok eléréséhez elengedhetetlen a stratégia döntéshozatal, ráadásul a mindennapi döntéseket is a közép és hosszútávú célok irányába kell meghatározni...

A stratégiai menedzsment gyakran magában foglalja a stratégia értékelését, a belső szervezetelemzést és a stratégia végrehajtását az egész vállalaton belül. Gyakran támaszkodik más szakágakra, pl. a kontrolling területére…

Az üzleti életben a stratégiai menedzsment azért fontos, mert lehetővé teszi a vállalat számára, hogy elemezze önmagát és új utat mutasson a fejlesztésre szoruló területeknél...

Sok esetben azonosítja a potenciális veszélyeket és lehetőségeket, vagy egyszerűen kijelöli az új hosszútávú stratégiák irányát, továbbá összerendezi a jövő célkitűzéseit - tehát segíti a cégvezetés tisztánlátását, mind a szervezeten belül, mind a külső gazdasági környezetben...

